
Børsnoterte Cheffelo AB leverer vekst
Norske matkasser gjør det skarpt på flere fronter
Adams Matkasse og Godtlevert sto for nesten halve omsetningen til det børsnoterte, svenske matkassekonsernet Cheffelo i første halvår 2025 og kaprer stadig nye kunder.
Cheffelo er en skandinavisk leverandør av matkasser og matteknologi, og står bak merkevarene Godtlevert og Adams Matkasse i Norge, Linas i Sverige og RetNemt i Danmark.
Selskapet er børsnotert i Stockholm og presenterte onsdag resultatene for andre kvartal og første halvår 2025.
– Vi er fornøyde med utviklingen. Etter sommeren har det gått enda bedre. Slik det ser ut nå, ligger vi an til tosifret vekst i tredje kvartal, skriver Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en pressemelding.
– Vi er også trygge på at vi klarer å overstige målet vårt om omsetningsvekst på åtte prosent for hele året, forsikrer han.
Flere kunder og større bestillinger
Inntektene for annet kvartal i år endte på 261,7 millioner svenske kroner, en økning på 1,9 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Inntektene for første halvår endte på 598 millioner svenske kroner, opp 9,6 prosent sammenlignet med samme halvår i 2024.
– Veksten skyldes i hovedsak en kombinasjon av flere kunder og økt gjennomsnittlig verdi per bestilling. Det skyldes prisjusteringer og vårt nye tilbud med flere porsjoner i matkassene, forklarer Kinman.
Veksten i Norge drives av flere nye kunder og høyere lojalitet blant de eksisterende. Vi fortsetter å utvide tilbudet til nye geografiske områder
Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo
Driftsresultat for annet kvartal 2025 ble på 21,4 millioner svenske kroner, opp fra 19,5 millioner i samme tidsrom året før.
For halvåret samlet endte Cheffelos driftsresultat på 41,9 millioner svenske kroner, som er en økning på 42 prosent fra 29,5 millioner svenske kroner i samme periode fjor, skriver det skandinaviske matkassekonsernet videre.
Norge leder an
Adams Matkasse og Godtlevert økte inntektene med 11,2 prosent i annet kvartal i år, og 18,7 prosent for første halvår, målt i norske kroner.
De to norske merkevarene sto for en samlet omsetning på 261,7 millioner svenske kroner i første halvår 2024, noe som tilsvarer hele 48 prosent av konsernets totale omsetning.
– Veksten i Norge drives av flere nye kunder og høyere lojalitet blant de eksisterende. Vi fortsetter å utvide tilbudet til nye geografiske områder, forklarer Kinman.
- LES OGSÅ: Lykkes med økologisk på nettet